torsdag 21 juni 2012

Svart sidenblus med puffiga ärmar samt shopping

För ett tag sedan lyckades jag ropa hem en svart sidenblus/tunika med smock på Tradera för en krona (plus frakt 24 kr). Life is sweet. Anledningen till att jag kan göra såna riktigt billiga klipp på Tradera är mycket på grund av min storlek. Jag kan ofta ha xsmall eller 34.

Annars har jag varit och shoppat med morsan idag. När vi kom fram gick vi direkt till H&M. Morsan behövde kolla på stretchjeans men H&M är sjukt små i storlekarna. Jag ville ha en ny top och hittade en mörkgrå, ganska urringad, tuff med något vitt och rosa tryck. Kan man inte ha för många av. Går knappt att köpa på Tradera heller eftersom de går upp så mycket att man lika gärna kan köpa en ny på H&M för samma pris. Såg en idag som gick för typ 80 spänn inklusive frakt på Tradera - den jag köpte kostade 99 kr ny. Sen köpte jag även en knäkjol. Den var svart, snäv med fickor framtill som gjorde att den såg riktigt seriös ut. 199 spänn, yes! Har letat efter den längden på kjol länge, den är praktisk.

Vi gick vidare till Lindex. Där provade morsan massa stretchjeans. Det var tur jag var med som smakråd för det var några som stacks, då kunde hon fråga mig vad jag tyckte och jag ba': "Ja fyyy, köp inte dem!" Sen hittade jag en skjorta åt henne som var svart med rutor av vita ränder och det var till slut det enda hon köpte så det var ju kul. Någon annan affär där hade stretchjeans för 1200 kronor. Blä, säger jag. Skulle aldrig ge så mycket för ett par stretchjeans, knappt ens vanliga jeans. Det enda speciella med dem var lite paljetter på bakfickan.

Sådan här fin sidenblus med knappar och smock hittade jag för 1 krona.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar