måndag 18 juni 2012

Kort jeansväst från Wrangler inköpt

Haaaaaah, jag är fast i Traderasmeten igen! Känns bra. Förutom att man nu äntligen har råd att köpa kläder så är faktiskt kläder jag hittar där på sätt och vis snyggare än sånt jag brukat köpa nytt i butik. Att hitta något originellt i affär eller webbshop tar massor av tid och man får nöja sig med vad som är ”inne” eller de kollektioner som finns just nu. Men på Tradera finns så otroligt mycket. Man ramlar över saker man aldrig tänkt på.
Korta jeansvästar t.ex. En av mina kompisar hade en sån för länge sen. En annan kompis kommenterade föraktfullt: ”Vad är det där för något? Bebiskläder?” Men sättet  hon bar upp den på gjorde att jag såldes in på det plagget. Låter det konstigt? Men för mig är mode ofta just det – att se någonting konstigt och tänka: ”Vad sjutton har hon på sig?” för att senare älska det. Att bli överraskad, att det händer någonting i huvudet.
Så då bara: "Hmm, men en sån där kort jeansväst kanske skulle vara snygg? " och så började jag leta.
Nu har jag fått hem den. Verkligen pytteliten och går precis under bysten men den var lagom till lilla mig. Nu gäller det bara att veta vad man ska ha till den, det är kruxet med de där korta, små jeansvästarna. Jag gav 79 spänn för den inklusive frakt men den har tydligen kostat 899 och är från Wrangler. Snygg är den i alla fall!

1 kommentar:

  1. hatar när folk säger taskiga saker om ens kläder,, ska man va vänner el. va e de frågan om? tex gula kläder ska alltid kommenteras??

    weird jaja pöss ^^

    SvaraRadera