måndag 5 december 2011

Shopping i Bromma Blocks var mysigt

Idag skulle det bli julhandel i Bromma blocks. Vi brukar mest gå omkring och så om någon hittar något den vill ha så betalar någon annan det. :) Jag letade efter en kofta (hittade aldrig nån på Tradera för de gick upp för mycket). Till slut hittade jag en helt vanlig, neutral inne på Cubus. Den var ganska snygg och tunn som jag ville. Mamma köpte en svart- och vitrandig kjol åt mig inne på H&M också. Praktisk att ha till sommaren.
Jag tycker om Bromma Blocks då det är väldigt fräscht och inte så mycket folk. Miljöerna är trevliga också.

Middagen dock. Den händelsen var i en klass för sig. Precis som förra året var det utplockat och såg inte så trevligt ut. Laxen såg ut att ha legat hela dagen, trista sallader m.m. Sen fanns det pizza och typ souvlaki men det kändes torftigt som julshoppingkäk. När vi gått två varv runt, föga imponerade, så upptäckte jag en deli vid sidan om och föreslog att vi skulle ta en titt. Det såg ganska trevligt ut. Dagen var räddad! ...trodde vi. För såklart hade de ju inget av det vi ville ha när vi väl kom fram till disken och personalen var trött och orkade inte föreslå något heller. Vilket antiklimax! Moloken släpade jag mig iväg och beställde en thaiwok på wokhaket. Jag trodde de andra kastade i sig maten för den var slut på nolltid och i mitt försök att hinna med skållade jag mig halvt på min mat. Men de berättade sen att det var en pytteportion med mos som bestod av en tugga. Laxen var gammal. Nej på Bromma Blocks äter vi nog inte igen, varken lunch eller middag, det var snudd på helt värdelöst! Det är ju ändå lite viktigt med maten när man är ute på shopping och när det är julhandel på gång vill man ha något åtminstone lite festligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar