tisdag 15 november 2011

Världens snyggaste och billigaste skinnrock

Idag var dagen för den mest spännande Traderaauktionen ever! Det var en skinnrock som jag sett ut. För några år sen köpte jag en polyesterrock på La Redoute för att se om jag gillade stuket med lång skinnrock eller om det var för mycket ”metal”. Billig var den, typ 400 kr. Men sen blev den sliten och sprack upp efter några år. Då insåg jag att jag gillade den massor och ville ha en ny. Fast det var ju ingen vits att köpa en likadan i fuskskinn och se den gå sönder på samma sätt. En i äkta läder skulle vara för dyr. Men nu på Tradera var det en jättefin skinnrock i äkta skinn från Hollies (som enligt säljaren kostat 2500 ny) och det var inte så stort intresse då den var i storlek 34.

Jag satte mig där tio minuter innan, beredd att buda 318 om så skulle behövas. Ett annat bud hade kommit in på 9 kr. Jag trodde någon mer skulle lägga i sista minuten eller nåt men så skedde aldrig. Jag trodde knappt det var sant när jag vunnit den för 10 kr (+60 kr i frakt). Helt svettig i händerna och glad! Jaja nu får man se om de behagar skicka den och om den passar osv. men det var kul hur som helst! Den såg verkligen snygg ut. Tradera är lite av en guldgruva för mig som kan ha små storlekar. För det är ju mycket storleken som avgör. Den stora majoriteten har större än storlek 34, därför blir små kläder ofta billigare. Så tänk på det ni som säljer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar